W każdym wieku poprzez aktywność ruchową wybieramy i kształtujemy  inne cele

 

Niemniej każdy z nas dla zdrowia i dobrego samopoczucia powinien uprawiać sport, rozumiany także jako rekreacje czyli sport dla wszystkich. W porozumieniu z TKKF-em, dobierz sport do swojego temperamentu, a połączysz przyjemne z pożytecznym. Jeśli rozpiera Cię energia, wybierz sporty dynamiczne, fitness, aerobik lub zapisz się na „biegi”. Jeśli Twoją mocną stroną jest systematyczność – zapisz się na siłownię, (jesteś już seniorem to) zajęcia kinezygerontoprofilaktyki w ramach programu terapii trzeciego wieku, itd..

Pamiętaj ruch to podstawa


Bo tylko regularna aktywność fizyczna to gwarancja zdrowia i dobrego samopoczucia. Codzienna dawka ćwiczeń dodaje energii i chęci do życia, pozwala utrzymać wagę w normie. Niezmiernie ważne jest jednak to, aby polubić to, co robimy. Dlatego skontaktuj się z nami (wejdź w nasze Menu > Kluby  TKKF – i sprawdź, który jest najbliżej położony Twego miejsca zamieszkania, zadzwoń > serdecznie zapraszamy> napisz o swoich doznaniach na naszym > forum – dziękujemy!) po odpowiednich testach dobierzemy Ci sport do własnego temperamentu i możliwości.

Dla aktywnych


Jeśli jesteś osobą aktywną i rozpiera Cię energia, wybierz dynamiczne formy ruchowe,  możesz też zapisać się na „Bieg po Zdrowie” kurs np. samoobrony, tańca;  salsy, gier zespołowych, ...... Nie tylko zyskasz dobre samopoczucie, spalisz zbędne kalorie, ale zyskasz też piękną zgrabną sylwetkę.  Jeśli lubisz aktywnie spędzać czas, możesz również wybrać się na rower  z nami na różne rajdy krajoznawcze. Jazda na rowerze pozwala nie tylko popracować nad kondycją, ale i działa antystresowo. Ma też jeszcze inną zaletę – jeżdżąc na rowerze, spędzamy czas na świeżym powietrzu. Jest to szczególnie ważne dla osób, które całe dnia spędzają w biurze.

Dla systematycznych pań.


Jeśli jako swoją zaletę wymieniasz systematyczność, wybierz ćwiczenia na siłowni. Będziesz mogła popracować nad swoimi słabymi punktami, wymodelować sylwetkę. Zwróć uwagę na mięśnie grzbietu
– szczególnie jeśli całe dnie spędzasz przy biurku i boli Cię kręgosłup a wiesz z rodzinnych przekazów o osteoporozie lub już masz zaczątki tej choroby. Ważne, aby przed rozpoczęciem ćwiczeń na siłowni zawsze pamiętać o rozgrzewce. Nie rozgrzewając się, ryzykujesz kontuzję, jeśli trafisz do nas specjalista-instruktor  na pewno właściwie Cię poprowadzi. Przestrzegamy także przed przecenianiem swoich możliwości. Każdemu radzimy, aby zacząć od mniejszej liczby powtórzeń poszczególnych ćwiczeń i systematycznie zwiększać ich liczbę.

Dla zapracowanych


Jeśli jesteś zapracowana i nie masz czasu na aktywność ruchową, wybierz  aktywne spacery, pływanie, .... Pływanie korzystnie wpływa na całą sylwetkę, dodatkowo pozwala zrelaksować się po trudnym dniu w pracy. A w przeciwieństwie do siłowni, pływając pracujesz nad wszystkimi partiami mięsni jednocześnie.  Najbardziej zapracowanym proponuje jogging w towarzystwie wielokrotnych pogromców maratonów i supermaratonów, który pozwala utrzymać prawidłową wagę i poprawia samopoczucie. Na jogging możesz wybrać się w każdej chwili bez naszego towarzystwa, lecz musisz pamiętać o podstawowych działaniach. Nie narzucaj zbyt dużego tempa. Lepiej jeśli pobiegasz pół godzinny wolniej, niż 10 minut szybko – organizm nie zacznie jeszcze spalać tłuszczu. A najlepiej udaj się do nas, a wypożyczymy Ci książeczki i poradniki.

 
Przy tych wszystkich ćwiczeniach pamiętajcie o diecie.